Site-ul nostru folosește cookie-uri. Continuând navigarea vă exprimați acordul pentru folosirea cookie-urilor,

așa cum este detaliat în politica noastră de confidențialitate.

 

CASA CORPULUI DIDACTIC A JUDEȚULUI COVASNA


"CSUTAK VILMOS"


PEDAGÓGUSOK HÁZA KOVÁSZNA MEGYE


Recomandări de noi articole de științele educației

 

A. Din Revista de pedagogie nr. 1/ 2019, se poate accesa prin următorul link: RP-2019-1 (ro)

STUDII EMPIRICE

 

  1. Studiu asupra relaţiei dintre nivelul stării de conştientizare (mindfulness) şi cel al echilibrului muncă-viaţă personală, la nivelul populaţiei tinere din România | Ion-Ovidiu PÂNIŞOARĂ, Georgeta PÂNIŞOARĂ, Cristina SANDU, Ruxandra CHIRCA
  2. Formarea cadrelor didactice pentru încurajarea dezvoltării competenţelor de gândire superioare la clasă | Cristina TRIPON
  3. Şcoala ca organizaţie care învaţă. Climatul şcolar în societatea digitalizată | Mariana Georgiana MORARU
  4. Contribuţia Jocului de rol la dezvoltarea competenţelor de comunicare ale studenţilor dintr-o universitate tehnică | Elena TIRON
  5. Utilizarea tehnologiei în predarea disciplinelor STEM. O cercetare empirică | Olimpius ISTRATE, Cosmina MIRONOV, Anca POPOVICI
  6. Creativitatea, învăţarea interdisciplinară şi folosirea tehnologiei – condiţii pentru un învăţământ modern | Adina MIHAI (CĂLUGĂRU)
  7. Dezvoltarea competenţelor de comunicare orală a copiilor, prin intermediul poveştilor şi a setului LEGO® | Diana COJOCNEAN
  8. Studiu comparativ privind percepţia elevilor despre utilizarea textelor literare ca resurse autentice de învăţare a limbilor străine| Lilia PETRICIUC
  9. Mentimeter şi lecţia de limba şi literatura română | Mihaela STANCIU
  10. Atitudinea elevilor de liceu faţă de utilizarea tehnologiei în procesul educaţional | Lavinia DRĂGAN
  11. Perspectiva şi efectele utilizării cursurilor de robotică în educaţia şcolarilor | Ana Maria POPA

 

IN MEMORIAM

 

  1. In memoriam. Gabriel Albu, pedagogul | Irina HORGA
  2. * * * Dezvoltare şcolară prin parteneriate eTwinning

 

B. Din Revista Profesorului- ediția septembrie 2019 (ISSN 2602-0068)

 

  1. Modalități și criterii de selecție a directorilor de școli Ionuț-Cristian Burhan • Școala Gimnazială Poienarii de Muscel (Argeş) • România
  2. Despre educația STEAM. Delimitări conceptuale și exemple lect.univ.dr. Roxana Timofte & conf.univ.dr. Liliana Mâţă • (1) DPPD, Universitatea Babeș-Bolyai (Cluj-Napoca); (2) Universitatea Vasile Alecsandri (Bacău) • România
  3. Roluri și responsabilități ale profesorului lider (Proiectul „Profesorii-leaderi. Profesorii ca lideri și promotori ai schimbării") Carmen-Sonia Dușe • Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Universitatea Lucian Blaga, Sibiu (Sibiu) • România
  4. Rolul cadrului didactic în calitatea educației Camelia-Florentina Berceanu • Liceul Tehnologic Energetic Dragomir Hurmuzescu, Deva (Hunedoara) • România
  5. Emoții și temeri privind adaptarea copilului la grădiniță sau la școală Maria Brehoi • Grădinița cu Program Prelungit Nr. 33, Brașov (Braşov) • România

 

C. Revista Profesorului - ediția octombrie 2019 (ISSN 2602-0068)

 

  1. Clișee didactice întâlnite în învățământul primar Marius Vizitiu • Școala Gimnazială Pietrari (Dâmboviţa) • România
  2. Rolul profesorului de limba şi literatura română în pregătirea, conducerea şi îndrumarea jocului didactic Anca-Roxana Negoiță • Școala Gimnazială Florești (Prahova) • România
  3. Importanța lecturii în dezvoltarea competențelor de comunicare la elevi Raluca Bratu • Grădinița cu Program Prelungit Nr. 1, Focșani (Vrancea) • România
  4. Un STOP pentru agresivitate Ramona Chinan • Școala Gimnazială Ion Simionescu, Iași (Iaşi) • România
  5. Portretul managerului ideal al unei instituții de învățământ preuniversitar Iuliana Camelia Ivan • Școala Gimnazială Nr. 7, Buzău (Buzău) • România

 Întocmit,

László Emese, bibliotecar